Τελευταίο Τεύχος

Περίληψη

Η Εκπαίδευση των ατόμων Τρίτης Ηλικίας αποτελεί θέμα ενδιαφέροντος του πεδίου της Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Στόχος της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθούν οι εκπαιδευτικές ανάγκες των ηλικιωμένων στην Περιφέρεια Κρήτης, να αναδειχθεί η σημασία της εκπαίδευσης και επιμόρφωσης στην Τρίτη Ηλικία καθώς και η έλλειψη Πανεπιστημίου Τρίτης Ηλικίας στην Περιφέρεια Κρήτης. Για την διερεύνηση των στόχων της έρευνας εφαρμόστηκε μία ποσοτική μελέτη και ως μέθοδος συλλογής του ερευνητικού υλικού επιλέχθηκε η χρήση έντυπου ερωτηματολογίου. Καταγράφηκαν δεδομένα σε θεματικές ενότητες που σχετίζονται με την επιθυμία απόκτησης νέων γνώσεων με τους αντίστοιχους τομείς, τις λόγους που δυσχεραίνουν την απόκτηση γνώσεων, τον επιθυμητό τρόπο εκπαίδευσης και την ανάγκη ίδρυσης Πανεπιστημίου Τρίτης Ηλικίας. Τέλος έγινε και σύγκριση των απαντήσεων μεταξύ των δύο φύλων. Τα αποτελέσματα των 400 συμμετεχόντων έδειξαν ότι το 51,13% των ηλικιωμένων δηλώνει ότι δεν είναι ικανοποιημένοι με τις γνώσεις που έχουν γύρω από διάφορα ζητήματα ενώ το 95,50% των ηλικιωμένων δηλώνει ότι χρειάζεται να μάθουν καινούργια πράγματα. Οι πιθανοί τομείς που επιθυμούν να εκπαιδευτούν οι ηλικιωμένοι είναι πολυάριθμοι, με τον τομέα της Υγείας και της Ψυχολογίας να έρχονται πρώτοι σε προτίμηση. Η απουσία φορέα εκπαίδευσης καταγράφηκε ως ο σημαντικότερος λόγος αποτροπής από την εκπαίδευση, οι ηλικιωμένοι προτιμούν την εκπαίδευση σε αίθουσα με καθηγητή σε συμμετοχικές ομάδες και επιθυμούν η εκπαίδευσή τους να γίνεται από επίσημο φορέα όπως το Πανεπιστήμιο Τρίτης Ηλικίας την ίδρυση του οποίου ζητούν στην Περιφέρεια Κρήτης. Η σύγκριση μεταξύ των δύο φύλων έδειξαν ότι ως πιθανοί εκπαιδευόμενοι έχουν διαφορετικές ανάγκες και ενδιαφέρονται όμως η επιθυμία ίδρυσης φορέα και τρόπου εκπαίδευσης είναι παρόμοια σε άνδρες και γυναίκες.

Πλήρες Κείμενο: pdfΑνίχνευση εκπαιδευτικών αναγκών και προοπτικές για την δημιουργία πανεπιστημίου τρίτης ηλικίας στην περιφέρεια Κρήτης 801 KB