Τελευταίο Τεύχος

Περίληψη

Το φαινόμενο της αναβλητικότητας αποτελεί γεγονός διαδεδομένο στη ζωή των ενηλίκων και όχι μόνο. Η αναβλητικότητα στον εκπαιδευτικό χώρο και πιο συγκεκριμένα κατά τη διάρκεια της μαθησιακής διαδικασίας και προσπάθειας επίτευξης των ακαδημαϊκών υποχρεώσεων των εκπαιδευομένων έχει συχνά σοβαρότατες επιπτώσεις σε ολόκληρη τη μαθησιακή τους πορεία. Το παρόν άρθρο πραγματεύεται το φαινόμενο αυτό εστιάζοντας στο πλαίσιο της εκπαίδευσης. Επιχειρείται μέσω βιβλιογραφικής έρευνας, αρχικά να παρουσιαστούν τα αίτια που προκαλούν την αναβλητικότητα στη συμπεριφορά των εκπαιδευομένων. Στη συνέχεια παρουσιάζονται οι σοβαρές συνέπειες που ακολουθούν ως αποτέλεσμα αυτού του φαινομένου και επηρεάζουν με πολλαπλούς τρόπους τη ζωή και την επίτευξη των προσδοκώμενων μαθησιακών τους αποτελεσμάτων. Τέλος, καταγράφονται τρόποι με τους οποίους μπορεί να αντιμετωπιστεί και να καταπολεμηθεί σε όσο το δυνατό μεγαλύτερο βαθμό η αναβλητικότητα, επιτρέποντας στους εκπαιδευομένους να απαλλάσσονται από δυνατά αρνητικά συναισθήματα τα οποία λειτουργούν ως τροχοπέδη στην ακαδημαϊκή τους πρόοδο και παραγωγικότητα. Από την έρευνα προκύπτει πως αν και το πρόβλημα της αναβλητικότητας είναι ιδιαίτερα σοβαρό και διαδεδομένο με επιπτώσεις του καταλυτικές στην ακαδημαϊκή ζωή υπάρχουν τρόποι των οποίων η συνεπής εφαρμογή μπορεί να προσφέρει λύσεις και κυρίως υποστήριξη στους εκπαιδευομένους σε όλη τη διάρκεια της μαθησιακής τους προσπάθειας.

Πλήρες Κείμενο: pdfΗ αναβλητικότητα στο εκπαιδευτικό τοπίο: Τρόποι αντιμετώπισης 642 KB