Contact
Search

Αρχικη

Επιτροπες

Αρχειο Τευχων

Υποβολη Αρθρων

Τόμος 4 | Τεύχος 2 | 2016

Περίληψη

 

Τα αποτελέσματα της διεθνούς έρευνας PISA, η οποία σχεδιάστηκε από τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (Ο.Ο.Σ.Α.), έχει συζητηθεί στην Ελλάδα τα τελευταία 15 χρόνια. Με βάση αυτή οι ειδικοί κατέταξαν τους έλληνες μαθητές και κατ’ επέκταση το ελληνικό σύστημα σε χαμηλή θέση. Ενώ οι Φιλανδοί μαθητές βρίσκονται είτε στη πρώτη, είτε στις πρώτες θέσεις, η Ελλάδα εμφανίζεται είτε κοντά είτε κάτω από το γενικό μέσο όρο και στις πέντε έρευνες που έχουν ολοκληρωθεί. Η παρούσα εργασία, λαμβάνοντας υπόψη τα συγκεκριμένα δεδομένα, ως στόχο θέτει να συγκριθεί η φιλοσοφία που διέπει τη γλωσσική διδασκαλία στην υποχρεωτική εκπαίδευση της Φινλανδίας (τάξη 1-9) με τη γλωσσική διδασκαλία στην ελληνική δημόσια υποχρεωτική εκπαίδευση (μέχρι το τέλος της Γ΄ Γυμνασίου – οι πρώτες 9 τάξεις). Συγκεκριμένα, θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε στα εξής ερωτήματα: Ποιες είναι οι κύριες διαφορές και ομοιότητες στη γλωσσική διδασκαλία στις δύο χώρες; Ποια είναι τα βασικά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα στο συγκεκριμένο ζήτημα στις δύο χώρες; Ποιες προτάσεις μπορούν να γίνουν; Τα αποτελέσματα από τη συγκεκριμένη σύγκριση δείχνουν ότι είναι αναγκαίο να γίνουν αλλαγές στην προσέγγιση της γλωσσικής διδασκαλίας στην Ελλάδα.

 

Πλήρες κείμενο: pdfΣκέψεις για τη Διδασκαλία της Γλώσσας μέσα από μια Περιήγηση στα Εκπαιδευτικά Συστήματα της Ελλάδας και της Φινλανδίας378.92 KB