Contact
Search

Αρχικη

Επιτροπες

Αρχειο Τευχων

Υποβολη Αρθρων

Τόμος 3 | Τεύχος 3 | 2015

Περίληψη

 

Ο όρος «Ειδική Γλωσσική Διαταραχή» (ΕΓΔ) περιγράφει τη σημαντικά χαμηλότερου επιπέδου, για την ηλικία του, γλωσσική ανάπτυξη ενός παιδιού στον προφορικό λόγο. Παρουσιάζεται είτε ως αποτέλεσμα μη γλωσσικού γνωστικού ελλείμματος, είτε αποδίδεται στην ύπαρξη διαταραχής εντοπιζόμενης στη γραμματική ή σε δυσλειτουργίες του εγκεφαλικού δικτύου. Ανάλογα με την ερμηνεία και τη συμπτωματολογία της διαταραχής, προτείνονται οι συναφείς υιοθετούμενες πρακτικές μέθοδοι διδακτικής παρέμβασης. Στο πλαίσιο αυτό, στην παρούσα εργασία περιγράφονται τα πλέον κοινά γλωσσικά και ψυχογλωσσικά κλινικά χαρακτηριστικά των παιδιών με ΕΓΔ, καθώς και οι αναγνωστικές τους δυσκολίες, οι οποίες επηρεάζουν τη σχολική επίδοσή τους. Κατόπιν, αναπτύσσονται οι επιμέρους θεραπευτικές προσεγγίσεις γραμματικού, γλωσσικού και μεταγλωσσικού περιεχομένου και οι εφαρμοστικές τους κατευθύνσεις που αποσκοπούν στην αποκατάσταση των μαθητών.

 

Πλήρες κείμενο: pdfΜαθητές με Ειδική Γλωσσική Διαταραχή και Διδακτική Παρέμβαση - Κλινικά Χαρακτηριστικά και Θεραπευτικές Προσεγγίσεις 325.8 KB