Τόμος 3 | Τεύχος 2 | 2015

Περίληψη

 

Σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία η γονεϊκή εμπλοκή αποτελεί μία από τις συνιστώσες της σχολικής αποτελεσματικότητας, η οποία με τη σειρά της οδηγεί στη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης στις εκπαιδευτικές μονάδες. Η συμμετοχική, αγαστή, προβληματική ή συγκρουσιακή γονεϊκή εμπλοκή εξαρτάται από τη μορφή της εκπαιδευτικής πολιτικής των μονάδων. Στην παρούσα εργασία συζητούμε τη νομική κατοχύρωση του θεσμού του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και το προφίλ του. Εξηγούμε τους όρους γονεϊκή εμπλοκή και γονεϊκή συμμετοχή. Επίσης, προτείνουμε δράσεις για ενίσχυση της περιορισμένης γονεϊκής συμμετοχής. Τέλος, παραθέτουμε τις κύριες αιτίες των συγκρούσεων σχολείου – γονέων και προτείνουμε πρακτικές αποφυγής ή πρόληψης, καθώς και τρόπους διαχείρισής τους.

 

Πλήρες κείμενο: pdfΣχέσεις σχολείου και γονέων: συνεργασία και σύγκρουση293.54 KB