Τόμος 3 | Τεύχος 2 | 2015

Περίληψη

 

Στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα προβάλλει επιτακτικά το αίτημα  για αναβάθμιση στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Οι έννοιες της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας αποτέλεσαν το αντικείμενο πλήθους ερευνών διεθνώς, προκειμένου να εντοπιστούν τα χαρακτηριστικά των αποτελεσματικών σχολείων. Ως εκ τούτου αναδείχτηκαν οι παράγοντες εκείνοι οι οποίοι πρέπει να αξιολογούνται, ώστε ένα σχολείο να μπορεί να χαρακτηριστεί ως αποτελεσματικό ή μη. Η εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης στη σχολική μονάδα αποτελεί μία προσπάθεια να εφαρμοστεί στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα ένα «φιλικό» σύστημα αξιολόγησης, που θα αποτιμά τους δείκτες ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου και θα δίνει τη δυνατότητα  της ανατροφοδότησης και στη συνέχεια της διαμόρφωσης σχεδίων δράσης για περαιτέρω βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου. Στην παρούσα εργασία διερευνήθηκαν οι απόψεις των εκπαιδευτικών και των διευθυντών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, εξήχθησαν συμπεράσματα και υποβλήθηκαν προτάσεις, ώστε η εναλλακτική αυτή μορφή αξιολόγησης να διεκδικήσει κεντρική θέση στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Τα ευρήματα της εργασίας έδειξαν ότι οι απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας δεν είναι ξεκάθαρες. Ενώ θεωρούν αναγκαία την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης για τη βελτίωση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, ωστόσο εκφράζουν έντονες επιφυλάξεις για τους στόχους που αυτή επιδιώκει και για τα αποτελέσματα που θα επιφέρει. Από την άλλη οι διευθυντές είναι περισσότερο από τους εκπαιδευτικούς πεπεισμένοι ότι η αυτοαξιολόγηση έχει ανατροφοδοτικό-βελτιωτικό χαρακτήρα και γι’ αυτό επιθυμούν την εφαρμογή της  σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ ότι οι συνάδελφοί τους εκπαιδευτικοί.

 

Πλήρες κείμενο: pdfΑυτοαξιολόγηση Σχολικής Μονάδας: Απόψεις Διευθυντών και Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης488.35 KB