Τόμος 3 | Τεύχος 2 | 2015

Περίληψη

 

Ο ρόλος του λάθους στην εκπαιδευτική διαδικασία έχει μεταβληθεί στο πλαίσιο της μετάβασης από τις παραδοσιακές στις σύγχρονες θεωρίες μάθησης και γλωσσικής διδασκαλίας. Σκοπός του άρθρου αυτού είναι η σύνδεση των θεωριών αυτών με τους τρόπους προσέγγισης του λάθους στη διδακτική πράξη στο πεδίο της διόρθωσης του γραπτού λόγου. Αρχικά, παρουσιάζεται ο ρόλος του γλωσσικού λάθους στο πλαίσιο της παραδοσιακής προσέγγισης της γλωσσικής διδασκαλίας και της παραγωγής γραπτού λόγου κυρίως από τη σκοπιά του συμπεριφορισμού. Στη συνέχεια, αναλύεται ο ρόλος του: α. στις σύγχρονες θεωρίες μάθησης, και ειδικότερα στο πλαίσιο του γνωστικού και κοινωνικού κονστρουκτιβισμού, β. στις σύγχρονες θεωρίες για τη γλωσσική διδασκαλία και γ. στις σύγχρονες θεωρίες του γραπτού λόγου. Τέλος, προτείνονται σύγχρονοι μέθοδοι προσέγγισης των λαθών του γραπτού λόγου σύμφωνα με το μοντέλο της διαμορφωτικής ανατροφοδότησης.

 

Πλήρες κείμενο: pdfΠαραδοσιακή και σύγχρονη θεώρηση του γλωσσικού λάθους στη διόρθωση του γραπτού λόγου385.79 KB