Τόμος 3 | Τεύχος 2 | 2015

Περίληψη

 

Ο σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να διερευνήσει τη συναισθηματική νοημοσύνη των εκπαιδευτών στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) του νομού Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα, αναζητήθηκε η επίδραση της ηλικίας και του φύλου στη συναισθηματική νοημοσύνη των εκπαιδευτών. Οι συμμετέχοντες (Ν=45) συναίνεσαν στη συμπλήρωση ερωτηματολογίων (ποσοτική έρευνα) για τη συναισθηματική νοημοσύνη και ενδεικτικά κάποιοι (Ν=6) στη διαδικασία λήψης συνέντευξης (ποιοτική έρευνα). Από τα αποτελέσματα φάνηκε ότι υπάρχει στατιστικά σημαντική επίδραση του φύλου, καθώς και σημαντική αλληλεπίδραση στον παράγοντα Αναγνώριση και Έκφραση Συναισθημάτων ανάμεσα στη συνιασθηματική νοημοσύνη των εκπαιδευτών ενηλίκων των ΣΔΕ και στο φύλο (p.<.05) και ότι δεν υπάρχει στατιστικά σημαντική σχέση ανάμεσα στη συναισθηματική νοημοσύνη τους και στην ηλικία (p.>.05). Επιπρόσθετα, συζητήθηκαν μεθοδολογικές και θεωρητικές προεκτάσεις του θέματος και υποδείχθηκαν κατευθύνσεις για μελλοντική έρευνα.

 

Πλήρες κείμενο: pdfΗ Συναισθηματική Νοημοσύνη των εκπαιδευτών των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας342.98 KB