Τόμος 3 | Τεύχος 2 | 2015

Περίληψη

 

Σκοπός αυτού του άρθρου  είναι να αναδείξει τα οφέλη της βιωματικής μάθησης σε περιβάλλοντα μη τυπικής επαγγελματικής κατάρτισης ενηλίκων, μέσω εφαρμογής της  μεθόδου των σχεδίων (project). Η μέθοδος προέρχεται από την ελληνική αρχαιότητα και βασίζεται στις εμπειρικές εργασίες των Dewey, Lewin, Piaget και Kilpatrick. Ως βιωματική τεχνική εκπαίδευσης συντίθεται από τέσσερις διαφορετικές φάσεις που παρατίθενται ακολούθως: προβληματισμός, σχεδίαση των διδακτικών δραστηριοτήτων, διεξαγωγή των διδακτικών δραστηριοτήτων και  αξιολόγηση. Κατά την υλοποίηση της βιωματικής διδασκαλίας φαίνεται ότι οι ενήλικες εκπαιδευόμενοι ενεργοποιούν ικανότητες συναισθηματικής νοημοσύνης και μαθησιακές δεξιότητες. Έτσι, η σκέψη λειτουργεί ως ένα αποτελεσματικό εργαλείο για επίλυση προβλημάτων και δράση. Η διαδικασία αξιολόγησης πραγματοποιήθηκε με την πολυμεθοδική προσέγγιση, ώστε να διαπιστωθεί αν είναι εφαρμόσιμη σε μια ολόκληρη ομάδα ενηλίκων καταρτιζόμενων στο αντικείμενο του επικοινωνιακού ΜΚΤ, καθώς και σε μια ποικιλία παρεμφερών αντικειμένων. Η  εν λόγω εφαρμογή προτείνει έναν γόνιμο προβληματισμό σχετικά με εναλλακτικές, πρακτικές διδασκαλίας στα μελλοντικά ιδρύματα της ευρύτερης επαγγελματικής εκπαίδευσης, καθώς και την αποτελεσματική τους σύνδεση με το οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον.

 

Πλήρες κείμενο: pdfΠεριπτωσιακή Μελέτη της Συμβολής της Βιωματικής Μάθησης σε Περιβάλλον μη Τυπικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Ενηλίκων987.92 KB