Contact
Search

Αρχικη

Επιτροπες

Αρχειο Τευχων

Υποβολη Αρθρων

Τόμος 9 | Τεύχος 3 | 2021

Περίληψη

Η επαγγελματική ανάπτυξη αποτελεί ζητούμενο, που θα ενισχύσει τους εκπαιδευτικούς στην προσπάθεια για βελτίωση της αποδοτικότητάς τους. Στην προσπάθεια αυτή, προτείνεται ως επιλογή, η ανάπτυξη συνεργασιών με ανθρώπους που εμπλέκονται στην επαγγελματική τους καθημερινότητα. Στο άρθρο επιχειρείται η εννοιολογική προσέγγιση της συνεργασίας των εκπαιδευτικών και η περαιτέρω εμβάθυνση στα οφέλη και τη σύνδεσή της με την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.
Σκοπό της παρούσας έρευνας αποτελεί η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τη σχέση ανάμεσα στην ανάπτυξη συνεργασιών με συναδέλφους εντός της σχολικής μονάδας και της επαγγελματικής ανάπτυξης του καθενός από τους συμμετέχοντες. Η έρευνα είναι επισκοπική, δειγματοληπτική, μικρής κλίμακας και τα δεδομένα συλλέχθηκαν κατά τη διάρκεια της περιόδου Απριλίου και Μαΐου 2020 από εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με χρήση του ερωτηματολογίου ως ερευνητικού εργαλείου.
Αναδείχθηκαν μια σειρά από οφέλη που οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν πως αποκομίζουν μέσα από τη συνεργασία τους με συναδέλφους, όπως η έλλειψη αισθήματος απομόνωσης, η επαγγελματική ικανοποίηση, το αίσθημα ασφάλειας, η μείωση του εργασιακού φόρτου, η ανανέωση των ιδεών, η υιοθέτηση νέων διδακτικών προσεγγίσεων και ο αναστοχασμός. Ως εκ τούτου, η έρευνα επιβεβαιώνει πρότερα ερευνητικά ευρήματα που αναδεικνύουν τη συνεργασία ως σημαντικό παράγοντα επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών και βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου.

Πλήρες Κείμενο: pdfΗ συμβολή της συνεργασίας των εκπαιδευτικών στην επαγγελματική τους ανάπτυξη 918 KB