Τόμος 8 | Τεύχος 2 | 2020

Περίληψη

Η Ιστορία, εκλαμβανόμενη ως μια μορφή προσέγγισης της ανθρώπινης εμπειρίας, της μνήμης, της λήθης/σιωπής ή των πράξεων που επιτέλεσαν οι άνθρωποι, όπως και των «προϊόντων» αυτών των πράξεων, αποκτά ιδιαίτερη σημασία στη σύγχρονη εποχή μέσα στο σχολικό πλαίσιο, καθώς παρουσιάζεται «επιτακτικό» το αίτημα του «Αυτοπροσδιορισμού», όπως και του προσδιορισμού του «Άλλου». Προς αυτή την κατεύθυνση φαίνεται να συμβάλλει η σύγχρονη, πολυτροπική προσέγγιση και σπουδή της Τοπικής Ιστορικής Μνήμης, όπως και της προφορικής παράδοσης, αφού υποστηρίζεται ότι «οι αναμνήσεις και οι σκέψεις των ανθρώπων αποτελούν μια από τις πλουσιότερες πηγές πληροφόρησης για το πρόσφατο παρελθόν». Μια τέτοια προσέγγιση είναι που καθιστά εντέλει, την Ιστορία ως επιστήμη της κατανόησης του παρελθόντος, ως συνείδηση της εποχής, αλλά και ως επιστήμη της αλλαγής και του μετασχηματισμού. Υπό το πρίσμα αυτό, το συγκεκριμένο άρθρο προσεγγίζει τη διδακτική του μαθήματος της Τοπικής Ιστορίας, στοχεύοντας σε ένα γόνιμο διάλογο και σχετικό προβληματισμό.

Πλήρες Κείμενο: pdfΠροσεγγίζοντας… την Ιστορία και την Τοπική Ιστορική Μνήμη στην Εκπαίδευση 487 KB