Τόμος 8 | Τεύχος 2 | 2020

Περίληψη

Το διδακτικό σενάριο απευθύνεται σε φιλολόγους και σε όσους εκπαιδευτικούς διδάσκουν το μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας στο Λύκειο. Επιχειρεί να φέρει τους μαθητές σε επαφή με τη Λογοτεχνία, μέσα από μια διαδικασία διερευνητικής και εποικοδομητικής μάθησης. Κύριος στόχος του είναι να γνωρίσουν οι μαθητές το ποιητικό έργο του Καβάφη και τις παγκόσμιες διαστάσεις του.
Γενικότερα, το σενάριο θέτει εννιά γνωστικούς, εννιά παιδαγωγικούς στόχους και έξι τεχνολογικούς – ψηφιακούς οι οποίοι σε γενικές γραμμές επιτεύχθηκαν όπως φάνηκε από τη συμμετοχή των μαθητών και από τη συμπλήρωση ενός ερωτηματολογίου αξιολόγησης από τους ίδιους στο τέλος της διαδικασίας. Όσον αφορά τη μεθοδολογία και τη διδακτική προσέγγιση ακολουθήθηκαν η ομαδοσυνεργατική, η διερευνητική/ανακαλυπτική και η εποικοδομιστική μέθοδος όπως και η μέθοδος των Έξι Σκεπτόμενων Καπέλων.
Το διδακτικό σενάριο εφαρμόστηκε στο εργαστήρι Η/Υ του Μουσικού Σχολείου Καρδίτσας με τη συμμετοχή ενός τμήματος είκοσι μαθητών της Α’ τάξης Λυκείου.
Αποτελεί δε, εναλλακτική πρόταση διδασκαλίας της λογοτεχνίας που στηρίζεται στο συνδυασμό της μελέτης με την αυτενέργεια και την προσωπική δημιουργία των συμμετεχόντων μαθητών. Έτσι η συμβολή της παρούσας διδακτικής πρότασης είναι σημαντική γιατί ενεργοποιεί τους μαθητές και τους δίνει τη δυνατότητα να προσεγγίσουν πολύπλευρα ένα λογοτεχνικό κείμενο.

Πλήρες Κείμενο: pdfΚ.Π. Καβάφης «Περιμένοντας τους βαρβάρους»: ένα ψηφιακό διδακτικό σενάριο νέας ελληνικής λογοτεχνίας για μαθητές λυκείου 427 KB