Τόμος 7 | Τεύχος 3 | 2019

Περίληψη

Η παρούσα εργασία αποτελεί μελέτη περίπτωσης και πραγματεύεται το θέμα της μαθητικής επιθετικότητας, φαινόμενο που εκδηλώνεται ποικιλόμορφα τα τελευταία χρόνια στα σχολεία της χώρας μας. Αρχικά, θα γίνει μία προσπάθεια προσδιορισμού του περιεχομένου της έννοιας της σχολικής βίας και θα περιγραφούν οι μορφές με τις οποίες αυτή εκδηλώνεται στις σχολικές μονάδες. Έπειτα θα παρουσιαστούν τα βασικά χαρακτηριστικά μιας συγκεκριμένης εκπαιδευτικής μονάδας καθώς και η τυπολογία των αυξανόμενων κρουσμάτων σχολικής βίας όπως αυτά εκδηλώνονται στο εν λόγω σχολείο, εφόσον πρόκειται για εργασία που αποτελεί μελέτη περίπτωσης. Κατόπιν, θα παρουσιαστεί ένα σχέδιο αντιμετώπισης του προβλήματος, ακολουθώντας τα βασικά στάδια της διαδικασίας του λειτουργικού προγραμματισμού, πραγματοποιώντας μια swot analysis του περιβάλλοντος του συγκεκριμένου σχολείου. Επιπλέον, θα γίνει αναφορά στα άτομα, τα όργανα και τους φορείς, που θα κληθούν να πάρουν αποφάσεις, αιτιολογώντας ταυτόχρονα την επιλογή τους. Τέλος, θα παρουσιαστούν τα αναμενόμενα αποτελέσματα, που θα προκύψουν από την εφαρμογή του προτεινόμενου σχεδίου καθώς και τα όρια αλλά και οι περιορισμοί της εν λόγω πρότασης. Η συγκεκριμένη μελέτη θα μπορούσε να αποτελέσει ένα αισιόδοξο μήνυμα ότι το σχολείο μπορεί πράγματι να συμβάλλει καθοριστικά στην αντιμετώπιση του φαινομένου της μαθητικής επιθετικότητας, εφαρμόζοντας σχέδια με θετικά αποτελέσματα που αντέχουν στο χρόνο.

Πλήρες Κείμενο: pdfΠρόταση αντιμετώπισης του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού στην εκπαιδευτική μονάδα. Μελέτη περίπτωσης. 448 ΚB