Τόμος 7 | Τεύχος 3 | 2019

Περίληψη

Η παρούσα εργασία αφορά σε διδακτική πρόταση με θέμα το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού, εστιάζοντας στα χαρακτηριστικά του θύτη, του θύματος, του θεατή, καθώς και στον ρόλο των εκπαιδευτικών και των γονέων. Κύρια πηγή άντλησης πληροφοριών αποτελεί η διαδικτυακή πύλη της Ευρωπαϊκής Καμπάνιας κατά του Σχολικού Εκφοβισμού (Europe΄sAnti-Bullying Campaign), η οποία περιέχει ενημερωτικό υλικό σχετικά με το φαινόμενο, καταγράφει τα γενικά στοιχεία της προσωπικότητας των εμπλεκομένων προσώπων, ενώ παράλληλα παρέχει συμβουλές για τη στήριξη των ατόμων αυτών. Ως εκπαιδευτικό εργαλείο στη διδακτική πρόταση χρησιμοποιείται η κινηματογραφική ταινία Inabetterworld (δανέζικη παραγωγή 2010 – Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας 2011), μέσω της οποίας και επιχειρείται η αναγνώριση των χαρακτηριστικών του θύτη, του θύματος, του θεατή, οι επιπτώσεις του σχολικού εκφοβισμού σε αυτούς και o ρόλος των γονέων και των εκπαιδευτικών. Σκοπός της συνολικής διαδικασίας είναι αφενός η ευαισθητοποίηση σχετικά με το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και τις εκφάνσεις του και αφετέρου η ανάδειξη της σημασίας της απεμπλοκής των μαθητών από το τρίγωνο θύτης-θύμα-θεατής και η υιοθέτηση συμπεριφορών που τούς θωρακίζουν απέναντι σε παρόμοιες καταστάσεις. Η διδακτική πρόταση προτείνεται να εφαρμοστεί σε μαθητές Λυκείου, καθώς η παρακολούθηση της ταινίας δεν επιτρέπεται σε νεότερη ηλικία. Ως μέθοδος υλοποίησης ακολουθείται το σχέδιο μαθήματος project, το οποίο βασίζεται κυρίως στον διάλογο με τους μαθητές και τον αναστοχασμό πάνω στο θέμα.

Πλήρες Κείμενο: pdfΟ κινηματογράφος ως εκπαιδευτικό εργαλείο για τον σχολικό εκφοβισμό 497 ΚB