Τόμος 7 | Τεύχος 3 | 2019

Περίληψη

Στη σημερινή σχολική τάξη η συνύπαρξη διαφορετικών ατόμων από ποικίλες κοινωνικές ομάδες που συμμετέχουν στην παιδαγωγική και διδακτική διαδικασία αποτελεί, ένα αναμφισβήτητο γεγονός. Η ετερότητα, η ανομοιογένεια, η διαφορετικότητα είναι έννοιες που συναντώνται καθημερινά στο σχολικό περιβάλλον. Είναι ωστόσο, σωστά ενημερωμένος και παιδαγωγικά καταρτισμένος ο κάθε εκπαιδευτικός να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις του νέου σχολείου; Πώς οι εμπειρίες του κάθε εμπλεκόμενου εκπαιδευτικού επηρεάζουν τη στάση, τη διάθεση, την αποδοχή αλλά και τη διδακτική προσέγγιση θεμάτων που αφορούν τη διαφορετικότητα. Ως συνέπεια αυτού ποιος είναι ή θα πρέπει να είναι ο ρόλος της Συμβουλευτικής προκειμένου να καταστεί χρήσιμη κι ωφέλιμη για τον κάθε εκπαιδευτικό που χειρίζεται καθημερινά τέτοια θέματα; Αυτά είναι ορισμένα από τα ερωτήματα που τέθηκαν προς προβληματισμό προκειμένου να οργανωθεί και να πραγματοποιηθεί η παρούσα ερευνητική μελέτη. Η διερεύνηση ωστόσο της διάθεσης, των εμπειριών ή γενικότερα της στάσης των εκπαιδευτικών στα θέματα της διαφορετικότητας επιλέχθηκε να διερευνηθεί με τη χρήση κι αξιοποίηση των οπτικών αναπαραστάσεων. 3 εκπαιδευτικοί επιλέχθηκαν να συμμετάσχουν στην έρευνα και να απαντήσουν σε μια σειρά ερωτήσεων που αφορούσαν τη Διαπολιτισμική Παιδαγωγική. Σκοπός ήταν να παρουσιαστούν οι εμπειρίες τους ώστε αυτό να αποτελέσει πεδίο γόνιμου προβληματισμού και σκέψης για την οργάνωση δράσεων διαπολιστμικού χαρακτήρα.

Πλήρες Κείμενο: pdfΑντιλήψεις Εκπαιδευτικών για τη Διαπολιτισμική Παιδαγωγική – Διερεύνηση των εμπειριών τους με τη χρήση οπτικών αναπαραστάσεων 665 ΚB