Τόμος 7 | Τεύχος 3 | 2019

Περίληψη

Στο παρόν άρθρο μελετάται το φαινόμενο της διαρροής στο Δ.ΙΕΚ Πάτρας μέσα από την οπτική 14 διαρρευσάντων καταρτιζομένων. Η έρευνα βασίζεται σε προσωπικές ημι-δομημένες συνεντεύξεις. Τα δεδομένα οργανώνονται συστηματικά με τη μέθοδο της θεματικής ανάλυσης και τα αποτελέσματα ελέγχονται με τριγωνισμό με επιπλέον συνεντεύξεις 2 εκπαιδευτών και 2 στελεχών του Δ.ΙΕΚ Πάτρας. Τα εμπειρικά ευρήματα καταδεικνύουν ότι ορισμένα άτομα εγγράφονται στα ΙΕΚ χωρίς την πρόθεση να φοιτήσουν. Καταρτιζόμενοι που εργάζονται εγκαταλείπουν τη φοίτηση στις περιπτώσεις που αδυνατούν να συνδυάσουν τη φοίτηση με την εργασία. Υπάρχει όμως και μία μερίδα ατόμων που εγκαταλείπει τις σπουδές αφενός γιατί απογοητεύεται από τις μεθόδους διδασκαλίας που εφαρμόζουν οι εκπαιδευτές και αφετέρου διότι δεν μπορεί να ενσωματωθεί στην ομάδα εκπαιδευομένων μεγάλο μέρος της οποίας είναι προσανατολισμένο στην απόκτηση του τίτλου σπουδών κι όχι στην ουσιαστική γνώση.

Πλήρες Κείμενο: pdfΑιτίες εγκατάλειψης προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων. Μία μελέτη περίπτωσης 545 ΚB