Τόμος 7 | Τεύχος 3 | 2019

Περίληψη

Στο παρόν άρθρο επιχειρείται η προσέγγιση και η οριοθέτηση της έννοιας της «ενηλικιότητας», όχι με βάση μόνο το κριτήριο της ηλικίας αλλά μέσα από πέντε άξονες: την ωριμότητα, την υπευθυνότητα, την εμπειρία,την αυτοδιαχείριση, τον αυτοπροσδιορισμό(αυτοαντίληψη), την αυτονομία και την αίσθηση κοινωνικής ευθύνης, ως δομικά της στοιχεία τα οποία εντοπίζονται στις θεωρίες των Malcom Knowles (θεωρία της Ανδραγωγικής), Jack Mezirow (θεωρία της Μετασχηματίζουσας μάθησης) και PauloFreire (θεωρία Ριζοσπαστικού Ανθρωπισμού).Εξετάζεται, ακόμα, αν στα κείμενα των παραπάνω μελετητών υπάρχουν στοιχεία που καταδεικνύουν ότι η ενηλικιότητα είναι δεδομένη ή κατακτιέται μέσα από τη μαθησιακή διεργασία.

Πλήρες Κείμενο: pdf«Eνηλικιότητα», όπως οριοθετείται από τους Malcom Knowles, Jack Mezirow και Paulo Freire. Σημεία σύγκλισης & διαφοροποίησης 436 ΚB