Τόμος 7 | Τεύχος 3 | 2019

Περίληψη

Οι μετακινήσεις μεγάλων ομάδων πληθυσμού στις δυτικές κυρίως χώρες ιδιαίτερα τις τελευταίες δεκαετίες, επέφεραν σημαντικές αλλαγές στη σύνθεση του πληθυσμού τους. Οι αλλαγές αυτές άγγιξαν και τον χώρο της εκπαίδευσης. Ο μαθητικός πληθυσμός παρουσιάζει μια πολιτισμική ποικιλία, κλονίζοντας συχνά αντιλήψεις βασισμένες στην ομοιογενή εθνικά και πολιτισμικά σύνθεσή του, σε πολλές χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Η νέα αυτή πραγματικότητα έκανε επιτακτική την ανάγκη διαχείρισης αυτής της ετερότητας. Ο σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του ν. Αττικής, σχετικά με την πολιτισμική ετερότητα. Για την αποτελεσματική διεξαγωγή της έρευνας ακολουθήθηκε η ποσοτική προσέγγιση με τη χρήση ερωτηματολογίου, κατά τον Φεβρουάριο και Μάρτιο του 2017. Το δείγμα αποτέλεσαν 207 εκπαιδευτικοί των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του ν. Αττικής. Τα αποτελέσματα έδειξαν, ότι οι εκπαιδευτικοί του δείγματος: δεν ακολουθούν σε μια πολυπολιτισμική τάξη την εξατομικευμένη διδασκαλία, τη χρήση στοιχείων από τη γλώσσα και τον πολιτισμό των αλλοδαπών/ μεταναστών/ προσφύγων μαθητών, ως στρατηγική, δεν δημιουργούν κατάλληλο διδακτικό υλικό για τους συγκεκριμένους μαθητές, ενώ ακολουθούν τη δημιουργία μεικτών ομάδων παιδιών.

Πλήρες Κείμενο: pdfΗ διαχείριση της πολιτισμικής ετερότητας: Διερεύνηση των απόψεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Νομού Αττικής 591 ΚB