Τόμος 7 | Τεύχος 3 | 2019

Περίληψη

Η ικανοποίηση ενός εργαζόμενου από το επάγγελμά του, έχει αναγνωριστεί ως παράγοντας που συνεισφέρει στην ποιότητα των αποτελεσμάτων της εργασίας του. Στη βάση αυτού του αξιώματος, έχει ερευνηθεί διεξοδικά η επαγγελματική ικανοποίηση και των εκπαιδευτικών. Στην παρούσα εργασία χρησιμοποιήθηκε εκδοχή διεθνούς κλίμακας καταγραφής επαγγελματικής ικανοποίησης εκπαιδευτικών η οποία έχει μεταφραστεί και σταθμιστεί στο ελληνικό περιβάλλον. Σκοπός της έρευνας είναι, με μια όσο το δυνατόν πιο εκτεταμένη δειγματοληψία, να καταγραφεί το επίπεδο επαγγελματικής ικανοποίησης των Ελλήνων εκπαιδευτικών στο πλαίσιο της δεδομένης κοινωνικοοικονομικής συγκυρίας, να διαπιστωθεί εάν συνδέεται με συγκεκριμένους δημογραφικούς παράγοντες και με κάποιες επιπλέον μεταβλητές όπως τις οικονομικές απολαβές και τον βαθμό αναγνώρισης της εργασίας τους από τους γονείς και την κοινωνία.
Τα αποτελέσματα έχουν ενδεχόμενους αποδέκτες τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, στελέχη εκπαίδευσης και γονείς μαθητών. Ως προς τους εκπαιδευτικούς, δίνουν μια συνολική εικόνα του κλάδου τους σε αυτό το πεδίο, ως προς τα στελέχη και την πολιτεία, υποδεικνύουν πεδία τα οποία με τις ανάλογες παρεμβάσεις υπάρχει η δυνατότητα να βελτιωθεί το επίπεδο ικανοποίησης των εκπαιδευτικών και μέσω αυτού το επίπεδο ποιότητας των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων.

Πλήρες Κείμενο: pdfΗ επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών του ελληνικού δημόσιου σχολείου: Ζήτημα ποιότητας εκπαίδευσης και εκπαιδευτικής πολιτικής 1,314 MB